Købsvilkår


Betaling

Hos os kan du vælge følgende betalingsmuligheder: VISA, fakturabetaling eller Collector fakturaløsning. Du vælger selv, hvordan du ønsker at betale, når du gennemfører dit køb. Vi tar en afgift på 99 kr når du som kunde vælger at betale via Collector-faktura. Vælger man at få en fysisk faktura stedet for elektronisk tilkommer en afgift på 29 kr.

Betaling med kort: Ved betaling med kort reserveres ordresummen direkte på kortet ved placeret ordre. Beløbet trækkes fra kortet i løbet af 30 dage fra orden er placeret. Hvis De som kunde ikke kan få eller ønsker at få ordren leveret i løbet af 30 dage, og De ikke ønsker, at pengene skal trækkes fra Deres konto, før varen leveres, beder vi jer om at vælge et andet betalingsalternativ.

VISA: Du kan anvende VISA ved køb for mindre end 5000 kr. Beløbet debiteres dit betalingskort, og vi sender din ordre direkte. Der vil stå Lindstrom & Sondén AB på dit kontoudtog.

Collector fakturaløsning
I samarbejde med Collector Bank AB tilbyder vi faktura og delbetaling. Når du vælger faktura som betalingsform, får du dine varer hjem, inden du betaler. Du kan derefter vælge at betale hele beløbet med det samme eller dele betalingen op i mindre dele. Du kan kun bestille fra din folkeregisteradresse, når du vælger faktura eller delbetaling, og du skal være mindst 18 år gammel ved bestillingstidspunktet. Når du har fået fakturaen, kan du vælge at delbetale i op til 36 måneder ved at betale det laveste beløb, som er angivet på fakturaen. Ved delbetaling tilkommer en rente på 19,2 %/år. En mindre kreditefterprøvning bliver foretaget, hvilket indebærer kreditoplysning. Ved forsinket eller udebleven betaling debiteres en forsinkelsesafgift samt strafrente. For at se de fuldstændige vilkår for Collectors faktura se links forneden:

Almene vilkår for faktura og kontokredit
Standardiseret europæisk forbrugerkreditinformation

Forskudsfaktura: Ved betaling via forskudsfaktura skal dit navn eller ordrenummer angives som reference ved indbetalingen. Fakturaen fremsendes til din e-mail, så snart ordren er gennemført. Hvis du ikke modtager en mail, er der gået noget galt med ordre. Ofte skyldes det, at der er blevet angivet en forkert e-mailadresse. OBS! Din odre sendes først, når vi har modtaget en legitim betaling.

Betalingsansvar: Klikker du på "Send ordre" ved vores kasse, gennemføres købet, hvilket medfører et betalingsansvar for ordren. Ved online ordrer fremsendes der en automatisk ordrebekræftelse via e-mail med information om ordren. Vi tager forbehold for udsolgte varer. Skulle varen være udsolgt, tager vi direkte kontakt via e-mail.


Forsendelse og levering


Vi samarbejder med Skanlog, som står for fragten af vores billardborde. Dagen efter, vi sender bordet ud fra vores lager, vil Skanlog kontakte jer for at fastsætte en passende tid eller dag for leveringen (herved undgår Skanlog at køre forgæves, og du får desuden en mulighed for at gøre dig klar til leveringen). Den dag, hvor Skanlog leverer bordet, skal der være gjort plads til, at bordet kan afleveres. Skanlog leverer til din dør (hvis muligt), men bærer ikke bordet ind for dig! Derfor skal der være mindst to personer på stedet til at tage imod billardbordet. Skifferpladerne for et 9 fods-bord vejer omkring 90 kg hver (Queen og Lyon vejer mellem 120 kg og 140 kg). For Boston og Emperor kommer resten af bordet i én stor emballage, for øvrige borde vil der være mellem 5-10 mindre pakker. Når du har fået bordet skal du sørge for at kontrollere, at intet er blevet beskadiget under transporten! Ved adresseændring tilkommer en afgift på 195 kr.

Leveringstiden er 2-5 arbejdsdage fra modtagelsen af ordren og godkendt betaling.

Fragt for billardbord:Fragt for bord i hele Danmark 950kr*
Fragt for tilbehør: 99 kr

*Lige nu tilbyder vi dig gratis fragt, når du køber et billardbord hos os!

*Hvis du ikke modtager eller afhenter din pakke inden for 14 dage, opkræves der et gebyr for den uafhentede pakke. Afgiften er følgende:
Billardbord - 900 kr
Andre produkter - 200 kr


Garanti, fortrydelsesret og reklamationer

Vi tilbyder en 10 års garanti på skiferplader og 3 års garanti ved fabrikationsfejl på alle vores billardborde med skiferplade. For træborde er der 1 års garanti.

Når du køber dine billardprodukter hos os, har du altid 14 dages fortrydelsesret. Dette indebærer, at du har mulighed for at fortryde dit køb inden for 14 dage. Fristen gælder fra den dag, du modtager varen. Produktet behøver ikke at blive returneret til os inden for de 14 dage, men du skal derimod meddele os, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, inden for fristens udløb. Dette kan du passende gøre ved at sende os en e-mail. Tilbagebetaling af din købssum (den totale sum inkl. fragt og ekspeditionsgebyr) sker hurtigst muligt. Lovkravet er 30 dage fra den dato, vi modtager produktet, men typisk sker det langt hurtigere.

For at modtage en fuld tilbagebetaling skal den returnerede vare være i en såkaldt uændret stand. Er varen anvendt, vil der ske en værdiforminskning i forhold til tilbagebetalingen. Denne reduktion bedømmes hovedsagligt ud fra, hvad varen kan bedømmes at sælges for, som brugt vare. Når du vælger at udnytte fortrydelsesretten, hæfter du for forsendelsesomkostningerne. Du er velkommen til at kontakte os på forhånd, så du kender disse omkostninger, inden du returnerer varen.

Læs mere om fortrydelsesretten på www.forbrug.dk.

Hos Billardbutikken.dk tilbyder vi 3 års garanti fra købsdatoen. Er varen blevet beskadiget under fragten, eller er varen fejlbehæftet, bedes du kontakte kundeservice.

Ved en eventuel tvist følger vi Forbrugerklagenævnets retningslinjer. Vi henviser også til EU’s online platform, som giver alle forbrugere adgang til at prøve deres sag ved en domstol i tilfælde af tvister, som er opstået ved e-handel over landegrænser.

Montering af billardbord

Vi kan arrangere kontakt til professionelle fagfolk i hele Danmark, der kan hjælpe dig med monteringen af billardbordet, hvis dette bliver nødvendigt. Hvis du selv ønsker at montere bordet, har vi udarbejdet en detaljeret vejledning, der leveres sammen med billardbordet. Pris for en professionel montering beløber sig til 3950 kr. OBS! Man kan sagtens selv samle billardbordet og få et godt resultat, men vi garanterer, at det kan betale sig at få hjælp fra en fagmand. Læs vores guide om installation af billardborde.


Vores privatlivspolitik


Vores privatlivspolitik er baseret på EUs forordning om datalagring, der kalles GDPR. Alt om denne publicering og mer ifo kan der læses om på deres hjemmeside:

Lindström & Sondén AB, 556762-7392, Havsbadsvägen 1, 262 63 Ängelholm, er ejeren af den data som der er indsamlet på denne hjemmeside. Denne privatlivspolitik styrer hvordan vi håndterer den indsamlede data.

1. Hvorfor lagrer vi data og hvordan bruger vi den?
Lindström & Sondén AB samler bruger data for at kunne tilbyde en god købsoplevelse. Vi samler data til 3 formål.

A. For at kunne afslutte et køb
B. Gennem den kundekontakt som opstår når kunder kontakter oss
C. Gennem vores loyalitetsprogram

Dataen kan indeholde dit navn, leverings- og faktureringsadresse, mailadresse, telefonnummer og specifikke detaljer omkring dit køb eller ærinde. Venligst se vedhæftet Bilag 1 for detaljeret information om den data vi lagrer. Udover datalagring modtager vi automatisk din IP-adresse når du besøger vores hjemmesider, dette for at lære os mere om tekniske dele som browsere og operativsystem. Dette er ikke koblet til nogen personlig information.

Vores hjemmesider bruger cookies for at de skal være funktionelle.

2. På hvilke grundlag lagrer i data?
EU har lavet et antal grunde som anses lovlige for at lagre data, såsom information som bruges for at kunne afslutte et kontrakt eller overenskomst. Se bilag 1 for en specifikation på hvilke grunde vi baserer vores dataindsamling på.

3. Hvordan får i mit samtykke?
Når en ordre placeres spares dataen med støtte af kontraktlige grunde for at kunne lave en købeaftale. Når du deler din personlige data gennem at tage del af vores loyalitetsprogram eller har haft kontakt med vores kundeservice formoder vi at du samtykker til at vi lagrer data ud fra betingelserne i denne tekst. Dataen lagres kun til det specifikke tilfælde.

4. Hvordan hæver jeg mit samtykke?
Hvis du har deltaget i vores loyalitetsprogram eller har haft kundekontakt med os og fortryder, kan du når som helst hæve dit samtykke gennem at kontakte os på følgende måde: info@lsbolagen.se eller LSbolagen, Havsbadsvägen 1, Ängelholm, 262 63 SWEDEN.
Det samme gælder ved ønske om at flytte dataen til andre virksomheder.

5. Sikkerhed
Vi forholder os til markedets best-practice for at sikre os at vi beskytter din personlige data på bedst mulige måde. Hovedformålet med dette er at forhindre at dataen går tabt, bliver misbrugt, ændres eller ødelægges.

Personlig data deles ikke med en tredje part, udover:
● Til myndigheder ved mistanke om forbrydelse. Vi er forpligtet til at dele data ved mistanke om at en forbrydelse begås.
● Godkendte partnere som har brug for specifik information for at kunne fuldføre et køb. Dette omfatter:
o Logistikpartnere for levering af varer
o Betalningspartner for at kunne tage betalt for din ordre
○ IT-partner som vi behøver for at drive vores virksomhed, fx. hosting partners og customer service - software.

6. Ændringer i vores privatlivspolitik
Alle ændringer i vores privatlivspolitik vil blive opdateret på vores hjemmeside. Hvis det er hastende eller kritiske forandringer kan de blive sendt ud via email.


KONTAKT

Man-fre 09.00-17.00